Young Tennis Players’ Competitive Task Involvement and Performance: The Role of Goal Orientations, Contextual Motivational Climate, And Coach-Initiated Motivational Climate.

Cervello, E., Santos-Rosa F. J., García Calvo, T., Jiménez, R., e Iglesias D. (2007). Young Tennis Players’ Competitive Task Involvement and Performance: The Role of Goal Orientations, Contextual Motivational Climate, And Coach-Initiated Motivational Climate. Journal of Applied Sport Psychology, 19, 304-321.

Effects of manipulating positive and negative feedback on goal orientation, perceived motivational climate, satisfaction, task choice, perception of ability, and attitude to physical education lessons.

Viciana, J., Cervelló, E., y Ramirez, J. (2007). Effects of manipulating positive and negative feedback on goal orientation, perceived motivational climate, satisfaction, task choice, perception of ability, and attitude to physical education lessons. Perceptual and Motor Skills, 105, 67-82.

Un estudio de las relaciones entre la motivación, la práctica deportiva extraescolar y hábitos alimenticios y descanso en estudiantes de educación física.

Jiménez, R., Cervelló, E., García-Calvo, T., y Santos-Rosa, F. (2007). Un estudio de las relaciones entre la motivación, la práctica deportiva extraescolar y hábitos alimenticios y descanso en estudiantes de educación física. International Journal of Clinical and Health Psychology,7, 385-401.

Programa de prevención de la violencia escolar a través del deporte.

Pelegrín, A., y Garcés de Los Fayos, E. J. (2007). Programa de prevención de la violencia escolar a través del deporte. En J. J. Gázquez, M. C. Pérez, A. J. Cangas, y N. Yuste (Eds.), Mejora de la convivencia y programas encaminados a la prevención e intervención del acoso escolar (pp. 187-193). Granada: Grupo Editorial Universitario.

Un estudio de las relaciones entre la motivación, la valoración de a educación física, la práctica deportiva extraescolar y el consumo de drogas en estudiantes de educación física.

Jiménez, R., Cervelló, E., García-Calvo, T., Santos-Rosa, F., y del Villar, F. (2006). Un estudio de las relaciones entre la motivación, la valoración de a educación física, la práctica deportiva extraescolar y el consumo de drogas en estudiantes de educación física. Revista Mexicana de Psicología, 23, 253-265.